مهاجرت کاری پرستاران

در سال‌های اخیر با افزایش کمبود نیروی پرستار در بسیاری از کشورهای خارجی، این کشورها شرایطی را برای استخدام پرستاران بین‌المللی فراهم کرده‌اند. کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی حوزه خلیج فارس با فرصت‌های شغلی متنوع و حقوق بالا، مهاجرت پرستاران ایرانی را افزایش داده‌اند. اگر قصد دارید به عنوان پرستار به این کشورها مهاجرت کنید، با بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز در این راهنما همراه ما باشید.

مشاوره رایگان فوری

با ما در ارتباط باشید و سوالات ، ابهامات و نگرانی‌های خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

موسسه مهاجرتی میرداماد مهاجرت را برای شما آسان ، سریع و بدون دغدغه می‌کند.

رزرو مشاوره تخصصی

مشاوره رایگان شیراز 071-91009294

مشاوره رایگان فوری



    مهاجرت پرستاران

    در سال‌های اخیر، پرستاران به دلیل افزایش فشار کاری، شرایط نامناسب بیمارستان‌ها، عدم امنیت شغلی و ناهماهنگی حقوق با حجم کار، به‌طور چشمگیری مهاجرت کرده‌اند. کمبود پرستار کارایی سیستم‌های بهداشتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه را کاهش داده است. در مقابل، کشورهای خارجی با فراهم کردن شرایط کاری مطلوب، به‌ویژه حقوق بالا و رفاه اجتماعی، باعث افزایش مهاجرت پرستاران ایرانی شده‌اند. عواملی مانند نارضایتی شغلی و مشکلات اجتماعی نیز در این روند مؤثر بوده‌اند. اگر شما هم قصد مهاجرت دارید، باید بدانید کدام کشورها فرصت‌های شغلی بهتر و درآمد بیشتری ارائه می‌دهند و چه مدارکی برای مهاجرت پرستاری نیاز است.

    وضعیت مهاجرت پرستاران

    مهاجرت از طریق پرستاری می‌تواند شرایط زندگی پرستارانی که به دنبال فرصت‌های شغلی با درآمد بالا هستند، به کلی تغییر دهد.دستمزد بالا، رفاه اجتماعی، کاهش فشار کاری و امکانات درمانی پیشرفته، دلایل اصلی مهاجرت پرستاران به کشورهای اروپایی، آمریکایی و حوزه خلیج فارس هستند. افزایش فشار کاری و کاهش درآمد در بیمارستان‌های داخلی نیز به این مهاجرت دامن زده است. اگر قصد دارید پس از اخذ مدرک پرستاری برای مهاجرت اقدام کنید، از کارشناسان مهاجرتی میرداماد و متخصصان در این حوزه راهنمایی بگیرید.

    شرایط مهاجرت پرستاران به کشورهای خارجی

    به‌طور‌کلی شرایط مهاجرت با رشته پرستاری به کشور مقصد و همچنین روش مهاجرتی متقاضیان بستگی دارد. برخی از کشورها برای استخدام پرستاران خارجی آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند و از طرفی ارائه مدرک زبان معتبر نیز ضروری است. این در حالی است که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس نیازی به مدرک زبان و آزمون ورودی ندارند و شما تنها با معادل‌سازی مدرک پرستاری خود و اخذ جاب آفر می‌توانید در این کشورهای مشغول به کار شوید. از جمله شرایط مهاجرت با مدرک پرستاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ارائه ترجمه رسمی مدرک پرستاری و معادل‌سازی مدرک مطابق با کشور مقصد
    • بسیاری از کشورها شرایط سنی مهاجرت پرستاران را درنظر نمی‌گیرند، اما حداکثر شرط سنی تعریف شده برای مهاجرت این قشر، ۵۰ سال است.
    • ارائه مدارک مربوط به سوابق شغلی
    • شرکت در آزمون پرستاری کشور مقصد و کسب حداقل نمره قبولی
    • ارائه مدرک زبان معتبر
    • ارائه مدارکی برای اثبات تمکن مالی
    شرایط مهاجرت پرستاران به کشورهای خارجی

    مدارک موردنیاز برای مهاجرت از طریق پرستاری


    رشته پرستاری یکی از رشته‌های پرتقاضا و باارزش برای مهاجرت است و درآمد بالایی دارد. در سال‌های اخیر، کشورهای توسعه‌یافته اروپایی و آمریکایی به دلیل کمبود نیروی پرستار، پرستاران بین‌المللی را جذب می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید پس از اخذ مدرک پرستاری برای مهاجرت اقدام کنید، بهتر است با مدارک مورد نیاز آشنا شوید.

    • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
    • شناسنامه و کارت ملی
    • ارائه چند قطعه عکس پرسنلی
    • ارائه مدرک لیسانس یا فوق لیسانس پرستاری از دانشگاه‌های معتبر
    • ارائه ریزنمرات به همراه ترجمه رسمی
    • ارائه سوابق کاری با تأییدیه‌های معتبر
    • ارائه مدرک زبان در صورت نیاز
    • ارائه گواهی سلامت
    • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
    • مدارک بیمه
    • ارائه مدارکی برای اثبات تمکن مالی

    مراحل مهاجرت پرستاران

    تجربه مهاجرت پرستار به پردرآمدترین کشورها، می‌تواند فرصت‌های شغلی و مالی عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. برای اینکه بتوانید این پروسه را با موفقیت طی کنید، باید با مراحل پرستاری مهاجرت آشنا باشید.

    ۱. انتخاب کشور مقصد: در اولین قدم شما باید کشور مقصد خود را انتخاب کنید و تحقیق کنید که کدام کشورها بهترین حقوق و شرایط را ارائه می‌دهند. همچنین در انتخاب کشور مقصد باید هزینه زندگی و فرصت‌های پیشرفت شغلی را نیز در نظر بگیرید.

    ۲. آماده سازی مدارک: پس از اینکه کشور مقصد خود را انتخاب کردید، باید مدارک دانشگاهی و شغلی خود را آماده کرده و آن‌ها را به زبان کشور مقصد ترجمه کنید.

    ۳. یادگیری زبان و اخذ مدرک زبان معتبر: برخی از کشورهایی که به دنبال استخدام پرستار از کشورهای خارجی هستند، از متقاضایان می‌‌خواهند که مدرک زبان معتبر ارائه دهند و تا حدودی با زبان رسمی آن کشور آشنایی داشته باشند. بنابراین، یادگیری زبان کشور مقصد به منظور توانایی برقراری ارتباط موثر با بیماران و همکاران ضروری است.

    ۴. درخواست ویزا: پس از آماده کردن مدارک تحصیلی و شغلی و یادگیری زبان، باید به سفارت کشور موردنظر برای درخواست ویزای کاری مراجعه کنید.

    ۵. آماده شدن برای مهاجرت: پس از اخذ ویزای کاری، باید برنامه‌ریزی‌های مهاجرت برای پیدا کردن محل اقامت، خرید بلیط و … را انجام دهید. درصورتی‌که با فرهنگ و سبک زندگی کشور جدید آشنایی داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر با جامعه جدید تطبیق پیدا کنید.

    ۶. شروع کار در کشور جدید: پس از رسیدن به کشور جدید و انجام اقدامات اداری برای اقامت، می‌توانید به طور رسمی فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان یک پرستار شروع کنید. 

    بهترین کشور‌ها برای مهاجرت پرستاری

    پرستاران در خط مقدم مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در سراسر جهان قرار دارند و عملکرد آن‌ها قابل تحسین است. پرستاران چه در دوره دانشجویی و کارآموزی و چه پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی جذابی در همه جای دنیا دارند. هیچ جامعه و کشوری وجود ندارد که در آن به مهارت، تخصص و مراقبت پرستاران نیاز نباشد. برخی پرستاران برای بهبود وضعیت شغلی، افزایش درآمد و اخذ اقامت دائم، تصمیم به مهاجرت از طریق پرستاری می‌گیرند. آشنایی با فرآیند ویزا و مزایای کشورهای مختلف مهم است. از این رو در ادامه به معرفی برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران می‌پردازیم.

    بهترین کشور‌ها برای مهاجرت پرستاری

    نیوزلند

    نیوزلند با سیستم‌ مراقبت‌های بهداشتی دولتی و خصوصی، درآمد بالا و امکانات درمانی مجهز، بهترین شرایط مهاجرت رشته پرستاری را فراهم کرده است. صنعت بهداشت و درمان در نیوزلند اهمیت بالایی دارد و به دلیل کمبود نیروی متخصص، از استخدام پرستاران و پزشکان خارجی استقبال می‌شود. پرستاران در نیوزلند به محیط‌های کاری مجهز و درآمد بالا دسترسی دارند و از امکانات و حقوق شهروندی بهره‌مند می‌شوند. اگر به دنبال کشوری با شرایط آسان برای اخذ ویزا و اقامت و حقوق و مزایای خوب هستید، به پیشنهادات شغلی پرستاری در نیوزلند توجه کنید.

    سوئیس

    سوئیس یکی از پردرآمدترین کشورهای جهان برای مهاجرت پرستاران و کمک‌پرستاران است و به دلیل سیستم پیشرفته مراقبت‌های بهداشتی، به مقصدی محبوب برای پرستاران ایرانی تبدیل شده است. این کشور با بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مجهز، فرصت‌های شغلی زیادی ارائه می‌دهد و شما در محیط‌های حرفه‌ای و پیشرفته کار خواهید کرد که امکان رشد شغفی را فراهم می‌کند. حقوق پرستاران تازه‌فارغ‌التحصیل در سوئیس معمولاً بالاتر از بسیاری کشورهای دیگر است و پرستاران با سابقه می‌توانند درآمدهای بالاتری داشته باشند. سوئیس همچنین با استانداردهای زندگی عالی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای پرستاران حرفه‌ای به شمار می‌آید. حتی با مدرک کمک‌پرستاری نیز می‌توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید و در محیطی ایده‌آل به کار و پیشرفت بپردازید.

    آمریکا

    آمریکا یکی از کشورهایی است که تقریباً در تمامی ایالت‌های آن نیاز به پرستاران باتجربه احساس می‌شود و به همین دلیل است که این کشور در سال‌های اخیر به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک پرستاری در نظر گرفته می‌شود. پرستارانی که آمریکا را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اند، با جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی و ارائه مدارک خود می‌توانند از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی آمریکا پیشنهاد شغلی بگیرند و سپس برای اخذ ویزای کار پرستاری و مهاجرت به آمریکا اقدام کنند.

    نمونه ویزاهای اخذ شده

    استرالیا

    پرستاری برای مهاجرت یک رشته ایده‌آل است و به دلیل افزایش تقاضا در این شغل، کشورهای زیادی اقدام به جذب پرستاران خارجی کرده‌اند. پرستاران در استرالیا به دلیل وسعت، آب و هوا، جغرافیا و توزیع جمعیت کشور، می‌توانند در کلینک‌ها و بیمارستان‌های متعددی مشغول به کار شوند. پرستاران در استرالیا تقریباً دو سوم وقت خود را در بخش دولتی کار می‌کنند و اغلب درآمد بالایی دارند. میانگین درآمد سالانه پرستاران در کشور استرالیا 73000 دلار است که این درآمد بسته به محل کار، صلاحیت، تجربه و میزان سابقه کاری پرستاران قابل افزایش خواهد بود.

    دانمارک

    دانمارک نیز یکی از بهترین کشورها برای پرستاران است که فرصت زندگی ایده‌آل برای افرادی که مایل به کار در یک سیستم مراقبت بهداشتی دولتی با درآمد بالا هستند، ارائه می‌دهد. پرستاران در دانمارک رضایت شغلی بالایی دارند و درآمد سالانه آن‌ها نزدیک به 62000 کرون است که به نسبت سایر کشورهای اروپایی این دستمزد بسیار بالا است. اگر شما هم دانمارک را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اخذ جاب آفر، ویزای پرستاری، مدارک و شرایط موردنیاز برای مهاجرت، می‌توانید از کارشناسان یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

    آلمان

    آلمان یکی از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت پرستاران به اروپا است. به دلیل تقاضای قابل توجه نیروی کار در سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آلمان، حقوق پرستاران در آلمان نسبتاً بالا است. این کشور برای جبران کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، حقوق رقابتی و مزایای جذابی ارائه می‌دهد. همچنین فرصت‌های شغلی متعددی که برای پرستاران در آلمان وجود دارد، این امکان را به متقاضیان می‌دهد که در محیط‌های حرفه‌ای و مدرن کار کنند و در‌عین‌حال از امکانات آموزشی و بهداشتی به‌روز بهره‌مند شوند. کیفیت زندگی در آلمان بسیار بالا است و به دلیل ایمنی، امکانات رفاهی، فرهنگ مهاجرپذیر و مراقبت‌های بهداشتی خوب، پرستاران این کشور را به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

    مهاجرت پرستاران به آلمان

    انگلستان

    انگلستان با فرصت‌های شغلی متنوع و حقوق بالا، بهترین کشور برای پرستاران و به ویژه پرستاران ایرانی است. یکی از جذاب‌ترین جنبه های کار به‌عنوان پرستار در بریتانیا، تنوع فرصت‌های شغلی است. پرستارانی که موفق به اخذ جاب آفر از کارفرمایان انگلیسی می‌شوند، پس از استخدام در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها حقوقی معادل 24907 پوند در سال دریافت می‌‌کنند. البته این درآمد با توجه به سابقه کاری، مدرک تحصیلی و تخصص پرستاران قابل افزایش است و می‌تواند تا 37,890 پوند در سال هم برسد.

    امارات متحده عربی

    امارات، بهترین کشور عربی برای مهاجرت پرستاران در نظر گرفته می‌شود. برای پرستارانی که تمایل دارند در مجهزترین کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها با حقوق بالا مشغول به کار شوند، بدون شک گزینه مناسبی خواهد بود. فرصت‌های شغلی پرستاران در این کشور بسیار متنوع است و متقاضیان می‌توانند در بخش‌های مختلف مشغول به‌ کار شوند. همچنین مهاجرت پرستار بدون مدرک زبان در کشور امارات امکان‌پذیر است و متقاضیان تنها با معادل‌سازی مدرک خود و اخذ جاب آفر می‌توانند در امارات شروع به کار کنند. درآمد معاف از مالیات، مسکن رایگان، کمک هزینه سفر، بیمه درمانی و پاداش‌های دیگر، از جمله مزایای مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی مانند امارات است.

    کانادا

    کانادا نیز یک کشور ایده‌آل برای مهاجرت با رشته پرستاری است.  یکی از مزایای کار به‌عنوان پرستار در کانادا این است که شما می‌توانید به‌طور متوسط ​​سالانه 70 هزار دلار درآمد داشته باشید که این درآمد به‌ طور قابل‌توجهی بیشتر از سایر کشورهای اروپایی  در حال توسعه است. همچنین به دلیل تقاضای روزافزون کانادا برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، به ویژه پرستاران، شرایط مهاجرت برای پرستاران ایرانی بسیار راحت‌تر است. بنابراین شما تنها با ارائه مدرک زبان معتبر، شرایط سنی کمتر از ۴۵ سال و همچنین اخذ جاب آفر، می‌توانید به راحتی ویزای کار کانادا را دریافت کرده و در این کشور و در بهترین و مجهزترین بیمارستان‌ها مشغول به کار شوید. علاوه‌بر‌این، شما پس از شروع به کار در کانادا به عنوان یک پرستار، شانس خوبی برای دریافت اقامت دائم این کشور خواهید داشت.

    موقعیت های مهاجرتی برتر

    درآمد پرستاران در کشورهای مختلف

    یکی از فاکتورهای مهمی که پرستاران قبل از مهاجرت کاری باید به آن توجه داشته باشند، میزان درآمد در کشورهای مختلف است. درصورتی‌که هدف شما از پرستاری و مهاجرت افزایش میزان درآمد و بهره‌مندی از حقوق و مزایای بالا است، بهتر است با میزان درآمد پرستاران در کشورهای مختلف آشنا شوید.

    نام کشورحقوق سالیانه
    لوکزامبورگ۹۵۰۰۰ دلار
    دانمارک۸۵۰۰۰ دلار
    کانادا۷۳۰۰۰ دلار
    استرالیا۷۳۰۰۰ دلار
    سوئیس۷۱۰۰۰ دلار
    هلند۶۴۰۰۰ دلار
    نروژ۵۲۰۰۰ دلار
    آلمان۴۵۰۰۰ دلار
    امارات۳۰۰۰۰ دلار
    ایرلند۴۵۰۰۰ دلار
    درآمد پرستاران در کشورهای مختلف

    مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان

    با افزایش تقاضای کشورهای در حال توسعه برای استخدام پرستاران، سیر مهاجرت کاری پرستاران از ایران به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی برای استخدام پرستاران خارجی شرایطی را تعیین کرده‌اند که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها ارائه مدرک زبان است. حتی در کشورهایی که مدرک زبان جزو شرایط اصلی مهاجرت برای پرستاران نیست، داشتن مدرک زبان معتبر می‌تواند شانس اخذ ویزا را افزایش دهد. اما با‌این‌حال برخی از کشورها بدون ارائه مدرک زبان نیز با صدور ویزا برای پرستاران موافقت می‌کنند.

    کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

    کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند عمان، قطر و امارات راحت‌ترین کشور برای مهاجرت پرستاران هستند و شرایط کاری جذاب با حقوق بالا را برای فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری ارائه می‌کنند. همچنین ارائه مدرک زبان در این کشورها ضروری نیست و شما تنها با دانش پایه زبان انگلیسی و آشنایی مقدماتی با زبان عربی می‌توانید به راحتی از این کشورها ویزای کاری بگیرید و مشغول به کار شوید.

    مهاجرت پرستاران و مهاجرت کادر درمان به عمان به دلیل فرصت‌های شغلی بهتر، درآمد بالاتر و شرایط کاری مناسب‌تر در حال افزایش است و این کشور به عنوان یکی از مقصدهای جذاب برای حرفه‌ای‌های حوزه بهداشت و درمان شناخته می‌شود.

    کشورهای اروپایی غیرانگلیسی زبان

    ارائه مدرک زبان جزو شرایط مهاجرت پرستاری برخی از کشورهای اروپایی نیست. دانمارک، سوئیس، آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که پس از صدور ویزای کاری برای پرستاران خارجی، دوره‌های آموزش زبان برای پرستاران برگزار می‌کنند و متقاضیان پس از شرکت در این دوره‌ها و اخذ مدرک زبان می‌توانند فعالیت رسمی خود را به‌عنوان پرستار در این کشورها آغاز کنند.

    سخن پایانی

    به دلیل کمبود نیروی کادر درمان، به‌ویژه پرستاران، در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، دولت‌های این کشورها شرایط جذابی برای استخدام پرستاران خارجی فراهم می‌کنند. از طرفی، افزایش فشار کاری و کمبود درآمد پرستاران ایرانی، باعث افزایش مهاجرت آنها شده است. دستمزد و حقوق بالا، تسهیلات و پاداش‌های متعدد، رفاه اجتماعی بالا و همچنین امکان اخذ اقامت دائم از جمله دلایلی است که پرستاران را برای مهاجرت به کشورهای دیگر سوق می‌دهد. اگر شما هم به عنوان یک پرستار قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، برای اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با شرایط مهاجرت پرستاران،  مدارک موردنیاز، حقوق و مزایا و همچنین نحوه اخذ ویزا، می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد در تماس باشید و در پروسه مهاجرت خود از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید. 

    سوالات متداول

    اصلی‌ترین شرایط مهاجرت پرستاران ایرانی چیست؟

    به‌طورکلی، شرایط مهاجرت، با توجه به کشور مقصد متقاضیان برای مهاجرت متفاوت خواهد بود؛ اما ارائه مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان و همچنین اثبات تمکن مالی، از جمله شرایط مهاجرت پرستار است.

    آسان‌ترین کشورهای برای مهاجرت پرستاران کدام کشورها هستند؟

    کشورهایی که تقاضای بالایی برای استخدام پرستار دارند، مانند امارات، آلمان و کانادا، پروسه راحتی برای صدور ویزای کاری پرستاری دارند.

    مدارک موردنیاز برای مهاجرت پرستاری چیست؟

    از جمله مدارک موردنیاز برای مهاجرت پرستاری می‌توان به مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی و مدرک زبان اشاره کرد. 

    مقالات مرتبط

    مهاجرت کاری پرستاران

    مهاجرت کاری پرستاران

    در سال‌های اخیر با افزایش کمبود نیروی پرستار در بسیاری از کشورهای خارجی، این کشورها شرایطی را برای استخدام پرستاران بین‌المللی فراهم کرده‌اند. کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی حوزه خلیج فارس با فرصت‌های شغلی متنوع و حقوق بالا، مهاجرت پرستاران...

    مشاغل پردرآمد در اروپا

    مشاغل پردرآمد در اروپا

    مشاغل پردرآمد در اروپا از جمله مواردی هستند که همیشه در لیست جستجوی علاقه‌مندان به مهاجرت قرار دارند. در اصل کسانی که برای تحصیل و کار کشورهای اروپایی را مد نظر می‌دهند، همیشه در پی پیدا کردن لیست بهترین مشاغل...

    مهاجرت پرستاران به اروپا

    مهاجرت پرستاران به اروپا

    بسیاری از افراد به‌دنبال کار در یک کشور اروپایی هستند و به کیفیت بالاتر زندگی و حقوق در اروپا بیش از کشور خودشان اعتقاد دارند. وضعیت برای مهاجرت پرستاران به اروپا نیز تفاوت چندانی ندارد. اگر شما به‌عنوان یک پرستار،...

    مهاجرت پزشکان به اروپا

    مهاجرت پزشکان به اروپا

    مهاجرت پزشکان به اروپا، پدیده‌ای تازه است که در سال‌های اخیر در ابعاد گسترده‌تری به چشم می‌خورد. این پدیده، نه‌تنها نظام سلامت کشورهای مبدا و مقصد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه بر زندگی پزشکان مهاجر و خانواده‌های آن‌ها نیز اثرات...

    نظرات کاربران