ویزای همراه انگلیس

ویزای همراه انگلیس برای اعضای خانواده افرادی قابل ارائه است که روش‌ها مختلف مهاجرتی را مد نظر دارند. دانشجویان، متخصصان، سرمایه گذاران مهاجران و کسانی که ویزا بر اساس اصل و نسب بریتانیا دارند می‌توانند این نوع ویزا را درخواست کنند. در موسسه میرداماد می‌توانیم این شانس را افزایش دهیم که اعضای خانواده تحت تکفلتان اجازه داشته باشند شما را در انگلستان همراهی کنند. با ما همراه بمانید تا شرایط خاص این نوع ویزا را با هم بررسی کنیم.

مشاوره رایگان فوری

با ما در ارتباط باشید و سوالات ، ابهامات و نگرانی‌های خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

موسسه مهاجرتی میرداماد مهاجرت را برای شما آسان ، سریع و بدون دغدغه می‌کند.

رزرو مشاوره تخصصی

مشاوره رایگان شیراز 071-91009294

مشاوره رایگان فوری



    چه کسانی می‌توانند برای ویزای همراه انگلیس درخواست دهند؟

    برای واجد شرایط بودن ویزای وابسته، باید یکی از اعضای خانواده تحت تکفل یک مهاجر واجد شرایط باشید. قوانین مهاجرت یک «فرد وابسته» را این‌گونه تعریف می‌کند که او باید شوهر/ زن یا شریک مدنی متقاضی اصلی و همچنین فرزند زیر 18 سال (در زمان درخواست) او باشد.

    برای دریافت این ویزا به عنوان یک همسر یا شریک، باید با شخصی در ارتباط باشید که یکی از موارد زیر را دارد:

    1. با یک ویزای معتبر در انگلستان است.
    2. می‌تواند همزمان با ارائه درخواست ویزای وابسته، برای حضور سفر هم اقدام کند.

    ضمنا کودکان می‌توانند برای ویزای وابسته درخواست دهند اگر:

    1. هر دو والدین آنها به طور همزمان برای ورود درخواست داده باشند.
    2. هر دو والدین در حال حاضر در انگلستان باشند و کودک برای پیوستن به آنها درخواست دهد.
    3. یکی از والدین در حال حاضر در انگلستان باشد و یکی دیگر از والدین برای پیوستن به او به همراه فرزند درخواست مجوز ورود دهد.

    کودکان تنها در صورتی می‌توانند برای ویزای همراه انگلیس یکی از والدین درخواست دهند که:

    1. ثابت کنند والد تنها سرپرست کودک است.
    2. مسئولیت تربیت فرزند بر عهده والدین است.
    3. دلایل جدی یا قانع‌کننده‌ای وجود دارد که کودک می‌تواند به‌ طور استثنایی به عنوان وابسته تنها یکی از والدین خود، این درخواست را ارائه دهد.

    شرط اساسی ویزای همراه این است که خانواده پول کافی برای حمایت از خود بدون اتکا به بودجه عمومی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر متقاضی اصلی ویزای همراه انگلستان برای ویزای کارگر ماهر درخواست می‌کند، باید نشان دهد که 285 پوند پس‌انداز برای شریک وابسته به اضافه 315 پوند اضافی پس‌انداز برای اولین فرزند وابسته و 200 پوند برای هر وابستگی اضافی را در حساب خود از قبل آماده کرده است.

    انواع ویزای همراه انگلیس

    به طور معمولا 4 نوع ویزای وابسته برای زندگی در کشور انگلستان وجود دارد. اولین مورد دریافت ویزای همراه برای ازدواج در انگلیس است. اگر با یک شهروند انگلیسی ازدواج کنید، می‌توانید درخواست ویزای همراه ازدواج برای اقامت در انگلیس را ارائه کنید. اما برای این منظور، باید شرایط و ضوابط لازم را برآورده نمایید.

    ابتدا باید اثبات کنید که ازدواج شما واقعی و صادقانه است. برای جلوگیری از ازدواج‌های صرفا مهاجرتی، انگلیس قوانینی را وضع کرده که یکی از مهم‌ترین آنها تشویق به حداقل دو سال زندگی مشترک پیش از اعطای ویزای همراه است. اگر ویزای همراه به شما ارائه شود؛ اما در طول مدت کمتر از دو سال، به دولت انگلیس ثابت شود که شما از همسرتان جدا شده‌اید، ویزای لغو خواهد شد.

    ضمنا ازدواج شما باید به مدت 5 سال بدون هیچ مشکلی ادامه یابد. در این وضعیت می‌توانید اقامت دائم انگلیس و در نهایت شهروندی این کشور را دریافت کنید. برای رسیدن به این مرحله می‌توانید از تجربه مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد استفاده کنید.

     شرایط ویزای همراه برای همسر در کشور انگلستان

    ویزای همراه انگلیس با اثبات میزان تمکن مالی کافی به همسر متقاضی ارائه می‌شود. در این مرحله درآمد، حساب‌های بانکی و فعالیت‌های مالی همسر شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به یاد داشته باشید که برای ازدواج، هر دو طرف باید بالغ بر 18 سال سن داشته باشند. همچنین، شهروند انگلیسی که باید مدارک مالی خود را ارائه دهد و اثبات کند که در انگلیس خانه‌ای دارد که می‌تواند شما را در آن اسکان دهد.

    ویزای همراه دانش آموزی انگلستان

    این مورد هم نمونه دیگری از این نوع ویزای قانونی است. در صورتی که یک دانش‌آموز کمتر از 12 سال قصد درس خواندن در مدارس انگلیس را دارد، نیاز به یک ویزای همراه خواهد داشت که به والدین یا قیم او تعلق می‌گیرد. دیگر افراد خانواده (اگر بخواهند با وی همراه شوند) باید از ویزای توریستی استفاده کنند.

    این نوع ویزای همراه، به عنوان «ویزای گاردین» نیز شناخته می‌شود و تا پایان دوره تحصیلی دانش‌آموز اعتبار خواهد داشت. اما باید پیش از اتمام تاریخ اعتبار آن را تمدید کرد. این ویزا امکان کار و اقامت دائمی را به والدین یا قیم ارائه نمی‌دهد.

    برای دریافت ویزای همراه دانشجویی انگلیس هم به یاد داشته باشید که با توجه به قوانین جدید کشور، افرادی که می‌خواهند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند، نمی‌توانند ویزای همراه را درخواست دهند. اما، افرادی که می‌خواهند برای انجام تحقیقات و ریسرچ به انگلستان مهاجرت کنند (در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری)، می‌توانند ویزای همراه دانشجویی انگلستان را دریافت نمایند.

    نمونه ویزاهای اخذ شده

    ویزای همراه انگلیس از طریق کار

    اگر مهاجرت کاری به انگلیس را مد نظر دارید یا هم اکنون در حال کار کردن در انگلیس هستید، می‌توانید یکی از اعضای خانواده‌تان، مانند همسر یا فرزند زیر 18 سال و مجرد، را با خود به این کشور ببرید. برای دریافت ویزای همراه انگلیس، باید حداقل 12 ماه بدون تخلف در انگلیس کار کرده باشید. همچنین باید گواهی تمکن مالی ارائه کنید تا بتوانید هزینه‌های فرد همراه خود را پرداخت نمایید.

    ویزای همراه انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

    سرمایه گذاری در انگلستان هم یکی از راه‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور است. از طریق سرمایه‌گذاری، افراد پول خود را در کشور انگلیس آورده و برای رشد اقتصادی کشور تلاش می‌کنند. همچنین می‌توانند برای یکی از اعضای خانواده‌شان، همچون همسر یا فرزند زیر 18 سال ویزای همراه درخواست نمایند. اعتبار این ویزا 3 سال است و پس از آن می‌توان آن را تمدید کرد. اگر طی 5 سال هیچ تخلفی از سوی فرد همراه ثبت نشود، قادر خواهد بود اقامت دائم در انگلیس را هم دریافت کند.

    برای درخواست ویزای وابسته PBS انگلستان چه مدارکی ارائه کنیم؟

    شما باید مدارک زیر را برای ارائه درخواست خود مد نظر داشته باشید:

    گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر دیگرسند ازدواج برای همسر یا گواهی تولد برای فرزند
    اظهارات بانکشواهد ارتباط بین متقاضی وابسته و اصلی
    نتایج آزمایش سل شما (در صورت وجود)نتیجه بررسی سوابق کیفری (در صورت وجود)

    اداره بررسی ویزاها و مهاجرت به انگلیس (UKVI) معمولا در این مورد سخت‌گیر هستند که تمام اسناد باید دقیق و دارای مشخصات ذکر شده باشند. عدم رعایت به این معنی است که درخواست شما با خطر رد شدن روبرو می‌شود. هر مدرکی که به زبان‌های رسمی بریتانیا (انگلیسی یا ولزی) نوشته نشده هم باید با همکاری یک مترجم حرفه‌ای و متخصص، ترجمه شود.

    علاوه بر این، UKVI می‌تواند هزینه‌هایی را برای تأیید اعتبار و صحت اسناد اعمال کند. هرگونه ناهنجاری که منجر به سوءظن و فریب شود، نه تنها منجر به رد درخواست ویزای همراه انگلیس خواهد شد، بلکه می‌تواند 10 سال ممنوعیت اعطای مجوز ورود به بریتانیا را در آینده را هم به همراه داشته باشد.

    مدارم مورد نیاز برای دریافت ویزا همراه انگلستان

    زمان پردازش ویزای همراه انگلیس چقدر است؟

    اگر خارج از بریتانیا هستید، پردازش ویزای وابسته ممکن است 12 هفته طول بکشد (از تاریخ مصاحبه شما). البته با پرداخت هزینه اضافی، می‌توان درخواست را با استفاده از سرویس اولویت ارسال کرد که معمولا تصمیم گیری را در عرض 5 روز کاری تمام می‌کند.

    اما اگر داخل بریتانیا هستید، استاندارد خدمات فعلی 8 هفته از تاریخ مصاحبه است. خدمات اولویت‌دار و فورس ماژور هم با هزینه اضافی در دسترس هستند. سرویس بررسی درخواست با اولویت تصمیم گیری، تا 5 روز کاری و موارد ضروری برای تصمیم گیری تا 24 ساعت وقت نیاز دارند.

    هزینه ویزای همراه انگلیس

    هزینه ویزای وابسته مطابق با ویزای متقاضی اصلی دریافت می‌شود. هر فرد وابسته نیز مشمول هزینه اضافی بهداشت مهاجرت است که در حال حاضر 624 پوند در سال برای بزرگسالان و 470 پوند در سال برای متقاضیان کودک است. در داخل بریتانیا، هزینه ثبت نام بیومتریک 19.20 پوند در نظر گرفته شده است.

    هزینه خانواده تحت تکفل متخصصان ماهر به شرح زیر خواهد بود:

    وضعیت متقاضیمدت اعتبار ویزای متقاضیهزینه
    کارگران ماهر وابستهویزای 3 ساله610 پوند
    کارگر ماهر (فهرست مشاغل مورد نیاز)ویزای 3 ساله464 پوند
    وابسته به کارگران ماهرویزای 5 ساله1220 پوند
    کارگر ماهر (فهرست مشاغل مورد نیاز)ویزای 5 ساله928 پوند
    کارگران ماهر وابستهویزای 3 ساله704 پوند
    کارگر ماهر (فهرست مشاغل مورد نیاز)ویزای 3 ساله464 پوند
    کارگران ماهر وابستهویزای 5 ساله1408 پوند
    کارگر ماهر (فهرست مشاغل مورد نیاز)ویزای 5 ساله928 پوند

    هزینه ویزای همراه انگلیس همیشه به علاوه هزینه‌های اضافی مد نظر قرار می‌گیرد. این موارد هم عبارتند از:

    • هزینه بهداشت و مراقبت
    • هزینه خرید بلیت
    • هزینه‌های مربوط به بررسی پرونده در سفارت
    • و غیره.

    موقعیت های مهاجرتی برتر

    هزینه‌های ویزای وابسته به کودک انگلستان

    هزینه‌های مربوط به ویزای فرزند وابسته به شرح زیر است:

    هزینه درخواستدرخواست در خارج از بریتانیادرخواست در داخل بریتانیا
    فرزند وابسته (مسیر ویزای خانوادگی)1538 پوند1048 پوند
    فرزند وابسته (وابسته به دارنده ویزای بلندمدت. به عنوان مثال، ویزای کار)تا 3 سال حدود 625 پوند برای هر نفر بیش از 3 سال  1235 پوند برای هر نفرتا 3 سال 719 پوند برای هر نفر بیش از 3 سال 1423 پوند برای هر نفر
    فرزند وابسته یک فرد مستقر در انگلیس2404 پوند2404 پوند
    هزینه BRP19.20 پوند
    هزینه مراقبت‌های بهداشتی مهاجرت (دسترسی به خدمات بهداشت ملی بریتانیا را فراهم می‌کند)776 پوند برای هر کودک در سال

    افزایش سرعت دریافت ویزای همراه

    نکات مهم برای افزایش سرعت دریافت ویزای همراه عبارتند از:

    1. ثبت درخواست از داخل انگلستان: تا حد ممکن درخواست خودتان را از داخل کشور انگلستان ثبت نمایید تا فرایند بررسی با سرعت بیشتری انجام شود.
    2. استفاده از سرویس اولویت: با انتخاب این سرویس، می‌توانید زمان بررسی را به حداقل برسانید و به سرعت ویزای خود را دریافت کنید.
    3. پرداخت هزینه اضافه: اگر تمایل دارید، هزینه اضافه را پرداخت کنید تا فرایند بررسی به سرعت و با دقت بیشتری انجام شود.

    با انتخاب هوشمندانه سرویس‌ها و انجام اولویت‌بندی، می‌توانید به سرعت و بدون مشکل خاصی، ویزای خود را دریافت کنید. اما قبل از اقدام، حتما مطمئن شوید که تمامی مدارک مورد نیاز را جهت ثبت درخواست ویزا آماده کرده‌اید.

    متقاضیان اصلی ویزا همراه انگلیس چه کسانی هستند؟

    همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، رهبران یا «متقاضیان اصلی» درخواست این نوع ویزا، افرادی هستند که واجد شرایط دیگر انواع ویزای بریتانیا به شمار می‌روند. معمولا این ویزای بر اساس کار یا تحصیل در انگلستان قابل ارائه هستند. متقاضیان اصلی ممکن است واجد شرایط «اسپانسر» اعضای خانواده تحت تکفل خود برای درخواست ویزای وابسته باشند.

    متقاضیان ویزای همراه برای مهاجرت به کشور انگلیس

    ویزای همراه دانشجو انگلستان، به هر عضو خانواده این امکان را می‌دهد که از خارج از کشور به متقاضی اصلی در انگلستان بپیوندد. ضمن اینکه می‌توانند به طور همزمان هم برای این ویزا درخواست داده و متقاضی اصلی را در مسیر کار و زندگی همراهی کند. مقامات کشور به عضو خانواده که قبلا مقیم این کشور بوده هم اجازه می‌دهند برای زندگی مشترک با یک مهاجر برنامه ریزی کرده و او را با رعایت شرایط ویزای همراه انگلیس با این کشور بیاورند.

    کلام آخر

    گرچه امکان اخذ ویزای همراه با ویزای تحصیلی انگلستان کمکی دشوار است، اما به هر طریق می‌توانیم برای همراهی با خانواده در کشور انگلستان برنامه ریزی کنیم. وکلای باتجربه ما در موسسه میرداماد دانش گسترده‌ای در مورد پردازش درخواست‌های موفق ویزای وابسته بریتانیا دارند. ما درک می‌کنیم که این برنامه‌ها چقدر می‌توانند برای برخی از متقاضیان پیچیده باشند. با این حال، همه چیز را تا حد امکان ساده خواهیم کرد. در اصل تلاش می‌کنیم تا مشاوره حقوقی درستی را برای بهبود شانس تأیید درخواست ویزای وابسته شما ارائه ‌دهیم. برای استفاده از این خدمات کافی است از پل‌های ارتباطی ما استفاده کنید.

    سوالات متداول

    ویزای وابسته (Dependent Visa) چیست؟

    نوعی از ویزا است که به افراد واجد شرایط اجازه می‌دهد تا به عضو خانواده خود بپیوندند.

    برای دریافت ویزا همراه انگلستان باید شرایط زبان انگلیسی را داشته باشیم؟

    خیر. نیازی به تسلط به زبان انگلیسی نیست. اما برای بهبود شرایط زندگی در این کشور بهتر است زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

    دارندگان ویزای وابسته امکان کار در انگلستان دارند؟

    بله. البته محدودیت‌هایی برای استخدام افراد به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای یا یک پزشک/دندانپزشک در حال آموزش وجود دارد.

    مقالات مرتبط

    ویزای همراه انگلیس

    ویزای همراه انگلیس

    ویزای همراه انگلیس برای اعضای خانواده افرادی قابل ارائه است که روش‌ها مختلف مهاجرتی را مد نظر دارند. دانشجویان، متخصصان، سرمایه گذاران مهاجران و کسانی که ویزا بر اساس اصل و نسب بریتانیا دارند می‌توانند این نوع ویزا را درخواست...

    ارزانترین شهرهای انگلستان برای زندگی

    ارزانترین شهرهای انگلستان برای زندگی

    به عنوان فردی که به زندگی در انگلستان علاقه دارید باید بدانید که هزینه‌ها در این کشور طی سال‌های متمادی به تدریج افزایش پیدا کرده‌اند. بنابراین یافتن شهر مناسب برای اقامت ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل در مقاله...

    تابعیت و شهروندی انگلستان

    تابعیت و شهروندی انگلستان

    اخذ تابعیت و شهروندی انگلستان از این جهت که این کشور یکی از قدرتمندترین و توسعه‌یافته‌ترین کشورهای اروپا و جهان است، طرفداران بسیاری دارد. انگلستان از جمله کشورهایی است که از نظر اقتصادی ثبات بسیار زیادی داشته و در بازار...

    نظرات کاربران