بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

اگر مشتاق تحصیل در فرانسه هستید، یکی از معضلاتی که با آن روبرو خواهید شد این است که از بین بهترین رشته‌ها برای تحصیل در فرانسه، یکی را انتخاب کنید. برخی از رشته‌های محبوب در فرانسه برای دانشجویان بین المللی عبارتند از MBA، طراحی لباس، دوره‌های بازرگانی، پزشکی، مهندسی، علوم داده و غیره. اگر هدف نهایی شما برای تحصیل کشور فرانسه است، این روش زندگی در خارج از کشور حتما مثمرثمر خواهد بود، زیرا بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه همیشه بازار کار عالی دارند. با مشاوران مؤسسه مهاجرتی میرداماد همراه بمانید تا این موقعیت‌های تحصیلی را بیشتر بشناسیم.

مشاوره رایگان فوری

با ما در ارتباط باشید و سوالات ، ابهامات و نگرانی‌های خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

موسسه مهاجرتی میرداماد مهاجرت را برای شما آسان ، سریع و بدون دغدغه می‌کند.

رزرو مشاوره تخصصی

مشاوره رایگان شیراز 071-91009294

مشاوره رایگان فوری



    رشته های تحصیلی در فرانسه

    مهاجرت تحصیلی به فرانسه از آن دست مسائلی است که دانشجویان ایرانی برای آن برنامه ریزی مناسبی در نظر می‌گیرند. زیرا تحصیل در این کشور یک گزینه مقرون به صرفه برای دانشجویان داخلی و بین المللی است. برخی از بهترین دوره‌ها مناسب برای تحصیل در کشور فرانسه که بیشترین درخواست‌ها را در میان دانشجویان داشتند، عبارتند از:

    • MBA
    • مهندسی
    • مطالعات فیلم
    • مدیریت برند لوکس
    • مدیریت هتل
    • طراحی مد
    • علوم کامپیوتر
    • علم داده
    • دارایی، حسابداری، سرمایه گذاری
    • داروسازی

    خوب است بدانید در این لیست MBA جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا فرانسه مقصدی محبوب برای ادامه تحصیل در رشته MBA است. حدود 11 مدرسه کسب و کار در فرانسه در رتبه بندی QS جهانی MBA قرار دارند. کالج‌های MBA در فرانسه مانند دانشکده مدیریت IÉSEG، دانشکده مدیریت گرنوبل توسط AACSB، AMBA و EQUIS معتبر هستند. هر فرد مشتاق بازرگانی که در حال تحصیل در رشته MBA در فرانسه است می‌داند که برای یک حرفه موفق دست به کار شده است.

    برنامه‌های محبوبMBA اجرایی MBA
    متوسط ​​هزینه تحصیل در سال30000 یورو تا 100000 یورو
    دانشگاه‌های برترHEC Paris INSEAD ESSEC Business School EDHEC ESCP Business School
    فرصت‌های شغلیمجری فروش توسعه دهنده کسب و کار دستیار استراتژیست بازاریابی
    میانگین حقوق سالانه30000 یورو تا 120000 یورو

    بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

    با استفاده از بورسیه تحصیلی فرانسه، می‌توانید در رشته‌های مختلفی تحصیل کرده و هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید. اما مسئله این است که در میان هزاران رشته قابل ارائه در دانشگاه‌های این کشور، بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه کدام‌اند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سؤال به یاد بسپارید که در کنار رشته  MBA رشته‌های گروه مهندسی هم طرفداران زیادی دارند.

    البته دانشگاه‌های مهندسی فرانسه روند پذیرش بسیار سختی را مد نظر می‌گیرند. با این حال، این روند با در نظر گرفتن استانداردهای آموزشی بالاتر و آموزش عملی باکیفیت ارائه شده توسط دانشگاه‌های مهندسی در فرانسه قابل توجیه است. رشته‌های برتر در این گروه شامل موارد زیر است:

    • مهندسی مکانیک
    • مهندسی برق
    • مهندسی دریایی
    • مهندسی فناوری اطلاعات و شبکه،
    • مهندسی شیمی
    • مهندسی عمران
    • مهندسی علوم کامپیوتر

    برای تحصیل در این رشته‌ها باید متوسط ​​شهریه 10000-30000 یورو را مد نظر داشته باشید. ضمن اینکه می‌توانید در دانشگاه‌هایی همچون Ecole Polytechnique، دانشگاه سوربن، دانشگاه PS، CentraleSupéle، دانشگاه گرنوبل آلپ و غیره به ادامه تحصیل بپردازید.

    مطالعات فیلم هم یک موضوع آکادمیک گسترده است که هم مطالعات کارآمد و هم رشته‌های آموزشی و نظری را در بر می‌گیرد. به طور مشابه، فارغ التحصیلان رشته فیلم سازی در مقطع کارشناسی ارشد ممکن است در تولید فیلم به عنوان فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده، طراح نور و تدوینگر یا در مسائل تحلیلی به عنوان استاد، نویسنده و منتقد در بازار کار مشغول شوند.

    دوره‌های برتر این گروه هم شامل BFA Film & TV، فیلمسازی BFA، دیپلم فیلم سازی، فیلم ‌برداری MFC، کارشناسی ارشد LLCR در مطالعات فیلم و غیره است. همچنین متوسط ​​هزینه تحصیل در سال چیزی حدود 10000 تا 20000 یورو خواهد بود. دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در مطالعات فیلم هم عبارتند از  ESRA، کالج هنر پاریس، دانشگاه پاریس، EICR و غیره.

    تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه

    با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانید به راحتی در رشته‌های پزشکی تحصیل کنید. یکی از موارد محبوب در این گروه، دندانپزشکی است. پس از تکمیل تحصیل در این مورد از لیست بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه، دندانپزشکان می‌توانند تخصص خود را در زمینه‌های خاصی مانند ارتودنسی، پریودنتیکس، جراحی دهان، ریشه دندان یا دندانپزشکی کودکان دنبال کنند.

    رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه

    درآمد دندانپزشکان متخصص در فرانسه در مقایسه با دندانپزشکان عمومی می‌تواند بیشتر باشد. محدوده دستمزد دندانپزشکان متخصص بر اساس عواملی مانند تجربه، موقعیت مکانی و تقاضا بسیار متفاوت است، اما می‌تواند از 60000 تا 150000 یورو یا بیشتر در سال متغیر باشد.

    برای آشنایی با رشته‌های مختلف BDS (لیسانس جراحی دندان) در فرانسه به جدول زیر مراجعه کنید.

    نام رشتهدانشگاه تخصصی مدت دورههزینه‌ها در سال (دانشجویان اتحادیه اروپا)هزینه‌ها در سال (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا)
    ارتودنسیدانشگاه پاریس دکارت3 سال255 یورو10770 یورو
    پریودنتولوژیدانشگاه استراسبورگ3 سال255 یورو10770 یورو
    جراحی دهاندانشگاه لیون3 سال255 یورو10770 یورو
    دندانپزشکی کودکاندانشگاه نانت3 سال255 یورو10770 یورو
    پروتزهادانشگاه لیل3 سال255 یورو10770 یورو
    ریشه دنداندانشگاه بوردو3 سال255 یورو10770 یورو
    بهداشت عمومی دنداندانشگاه مونپلیه3 سال255 یورو10770 یورو
    طب دهاندانشگاه تولوز3 سال255 یورو10770 یورو
    ایمپلنتولوژی دنداندانشگاه مارسی2 سال510 یورو21540 یورو
    دندانپزشکی ترمیمیدانشگاه نیس2 سال510 یورو21540 یورو

    نمونه ویزاهای اخذ شده

    تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه

    دانشگاه های فرانسه، برای ارائه تحصیلات لیسانس، ارشد و دکتری طراحی لباس هم معروف هستند. بسیاری از مردم هر ساله به این کشور سفر می‌کنند تا شاهد رویدادهای در سطح جهانی برای طراحی لباس باشند. به همین دلیل است که فرانسه به عنوان «پادشاهی مد در جهان» شناخته می‌شوند.

    چه هفته مد ووگ و چه هفته مد پاریس را در نظر بگیرید، هر کسی که عاشق مد است می‌داند که فرانسه در بحث مد و فشن رویکردی جدی دارد. بنابراین، اگر به طراحی علاقه دارید، باید بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه برای این گروه را در نظر بگیرید.

    دوره‌های برترلیسانس طراحی مد و فناوری لیسانس بازاریابی مد MBA و مدیریت مد کارشناسی ارشد مد طراحی و مدیریت برند لوکس طراح مد UG مدیر خلاق PG و غیره
    متوسط ​​شهریه8900 تا 20000 یورو
    دانشگاه‌های برترآکادمی بین المللی مد (IFA) کالج هنر پاریس ESMOD مدرسه مدیریت گرنوبل مؤسسه فرانسوی مد انستیتو فرانسه د لا مد و غیره
    دورنمای شغلطراح محصولات مربوط به مد و فشن کاردان سهام طراح کالاهای مخصوص خردسال فروشنده خرده فروشی مدیر ارشد طراحی
    میانگین حقوق سالانه25000 یورو تا 60000 یورو

    موقعیت های مهاجرتی برتر

    تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

    قبلا هم اشاره کردیم که مهاجرت به فرانسه با رشته‌های پزشکی محبوبیت زیادی دارد و فیزیوتراپی هم یکی از همین رشته‌های جذاب است. آموزش فیزیوتراپی در فرانسه به طور سنتی در سطح کارشناسی ارائه می‌شود که منجر به اخذ مدرک «Diplôme d’État de Masseur-Kinésithérapeute» خواهد شد. این مدرک برای کار به عنوان فیزیوتراپ در فرانسه لازم است. همچنین این مقطع تحصیلی معمولا به مدت سه تا چهار سال پس از یک سال تحصیلات مقدماتی در علوم بهداشت (بسته به دانشگاه)، طول می‌کشد. با این حال، تغییراتی هم به سمت ادغام ساختارهای همسو با فرایند بولونیا (که ممکن است شامل مدارک سطح کارشناسی ارشد باشد)، صورت گرفته است.

    پیشنهاد می‌کنیم دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به مطالعات پیشرفته یا تخصص‌های فیزیوتراپی در سطح کارشناسی ارشد، به دنبال برنامه‌هایی باشند که چنین فرصت‌هایی را ارائه می‌دهند. همچنین به یاد داشته باشید که شرایط پذیرش برای برنامه‌های کارشناسی ارشد عبارتند از:

    • مدرک لیسانس: از آنجایی که آموزش فیزیوتراپی به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه، ابتدا در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود، دانشجویان بین المللی باید مدارک مشابهی داشته باشند.
    • مهارت زبان: تسلط به زبان فرانسه بسیار مهم است، زیرا اکثر برنامه‌های فیزیوتراپی به زبان فرانسوی آموزش داده می‌شوند.
    • مجوزهای لازم: برای انجام فیزیوتراپی در فرانسه، باید مدرک معتبری داشته باشید و این اسناد را با الزامات قانونی فرانسه مطابقت دهید.
     تحصیل در کشور فرانسه با رشته فیزیوتراپی

    دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در فرانسه هم عبارتند از:

    • Université Paris-Saclay
    • دانشگاه سوربن
    • Université de Montpellier
    • دانشگاه Aix-Marseille
    • دانشگاه لیون 1

    رشته های تحصیلی دانشگاه سوربن فرانسه

    دانشگاه سوربن یک مؤسسه آموزش عالی و تحقیقاتی بین المللی با برنامه‌های علمی دقیق است که هم تحصیل پزشکی در فرانسه را آسان کرده و هم رشته‌های کاربردی دیگری را ارائه می‌دهد. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه ارائه دوره‌های تحصیلی به دو زبان فرانسه و انگلیسی است. البته اکثر برنامه‌های دانشگاهی سوربن به زبان فرانسه تدریس می‌شود. از مدرک لیسانس گرفته تا برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا، دوره‌های ارائه شده را می‌توان در 3 دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده علوم و مهندسی و دانشکده پزشکی مد نظر داشت.

    همچنین دانشگاه سوربن مفتخر است که طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی ارشد در سطح جهانی را ارائه می‌دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. همچنین در حال حاضر هیچ مدرک کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه نمی‌شود.

    برای تحصیل در این دانشگاه به زبان فرانسوی، نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

    رشته‌های دانشکده هنر و علوم انسانیادبیات                           زبان هنر                             تمدن‌ها ارتباطات                      آموزش و پرورش علوم انسانی                  علوم اجتماعی حقوق                         روزنامه نگاری موسیقی
    رشته‌های دانشکده علوم و مهندسیریاضی                         فیزیک شیمی                         زیست شناسی ژئوسیمکانیک                علوم کامپیوتر الکترونیک                     مهندسی
    رشته‌های دانشکده پزشکیمامایی                         پیراپزشکی گفتاردرمانی                 ارتوپتیک

    ضمنا برنامه‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی که در لیست بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه هم مورد توجه هستند، در دانشکده علوم و مهندسی تدریس می‌شود.

    کارشناسی ارشد فیزیک پاریسکارشناسی ارشد مکانیک محاسباتی
    کارشناسی ارشد علوم زیستی بنیادی مولکولی تا بیوتراپیکارشناسی ارشد علوم کامپیوتر (برنامه بین المللی دیجیتال (DIGIT))
    کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر (بیوانفورماتیک و مدل سازی (BIMM))کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر (اطلاعات کوانتومی (IQ))
    کارشناسی ارشد امواج و دستگاه‌ها برای سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم پیشرفته (WaveWiCom)کارشناسی ارشد در محاسبات با عملکرد بالا (HPC)

    سخن پایانی

    افراد در سراسر جهان به تحصیل در کشور فرانسه علاقه‌مند هستند، زیرا این کشور علاوه بر آموزش عالی، دانشگاه‌های معتبر، برنامه‌های تحصیلی گوناگون، فرهنگ غنی و زندگی شهری پویا را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال چنین مزایایی هستید با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در تماس باشید. ما با تکیه بر تجربه چند ساله خود به شما کمک می‌کنیم تا بهترین رشته تحصیلی در این کشور را پیدا کرده و برای تحصیل در آن برنامه ریزی کنید. همچنین، با ارائه راهنمایی‌های لازم برای تهیه اسناد و آمادگی برای مراحل درخواست به دانشگاه، شما را برای ورود به دانشگاه‌های فرانسه آماده می‌کنیم. در نتیجه می‌توانید به هدف تحصیل در این کشور دست پیدا کرده و موفقیت‌های بزرگی را برای آینده شغلی خود، پیش بینی کنید.

    سؤالات متداول

    بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه کدام‌اند؟

    برخی از دوره‌های برتر برای تحصیل در پاریس عبارتند از مطالعات مد، مهمان‌داری، آشپزی، MBA، تجزیه و تحلیل داده‌ها، بازاریابی و هنر.

    بهترین دوره‌های آموزش کوتاه مدت در فرانسه کدام‌اند؟

    دوره آموزشی حرفه‌ای مدیریت پروژه، دوره‌های دانشکده هنرهای آشپزی مانند شیرینی در Ecole Lenotre، بوت کمپ طراحی UX/UI و بوت کمپ توسعه وب در مدرسه Ironhack.

    امکان کار پس از تحصیل در کشور فرانسه وجود دارد؟

    بله. ویزای یک ساله پس از تحصیل به شما کمک می‌کند تا به دنبال شغل خوبی در فرانسه باشید.

    مقالات مرتبط

    بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

    بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

    اگر مشتاق تحصیل در فرانسه هستید، یکی از معضلاتی که با آن روبرو خواهید شد این است که از بین بهترین رشته‌ها برای تحصیل در فرانسه، یکی را انتخاب کنید. برخی از رشته‌های محبوب در فرانسه برای دانشجویان بین المللی...

    بهترین دانشگاه‌های فرانسه

    بهترین دانشگاه‌های فرانسه

    فرانسه، کشوری است که علاوه بر پیشگام بودن در فرهنگ، مد و فشن، تنوع در غذا و داشتن جاذبه‌های دیدنی‌ فراوان، از دانشگاه‌های برتر و رده بالایی نیز برخوردار است. بدون شک انتخاب دانشگاه برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی...

    ویزای تحصیلی فرانسه

    ویزای تحصیلی فرانسه

    فرانسه سابقه طولانی در ارائه آموزش عالی به دانشجویان بومی و بین المللی دارد و چندین دانشگاه و کالج آن در بین بهترین های جهان قرار دارند. دولت فرانسه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا به طور کامل...

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

    اگر قصد تحصیل پزشکی در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دارید، کافیست با شماره 07191009294 تماس بگیرید. وکلای مهاجرتی ما با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزای تحصیلی، آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره و انجام...

    نظرات کاربران