ویزای همراه اسپانیا

اگر برای تحصیل یا کار به اسپانیا می‌روید، هر کدام از اعضای خانواده شما می‌توانند برای ویزای همراه اسپانیا که با نام ویزای وابسته (Dependent Visa) هم شناخته شده، درخواست دهند. ویزای وابسته فقط برای همسران و یا فرزندان صادر می‌شود و برای زوج‌های نامزد شده، پارتنر یا دوستان در دسترس نیست. این افراد می‌توانند با دیگر ویزاهای در دسترس مانند ویزای توریستی به اسپانیا سفر کنند که فقط 90 روز از یک دوره 180 روزه معتبر است. به یاد داشته باشید که دریافت ویزای بلند مدت اسپانیا برای یکی از اعضای خانواده تا زمانی که آنها همسر یا فرزند مجرد شما باشند، آسان است. با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد همراه باشید تا شرایط، هزینه‌ها و قوانین مربوط به همراهی خانواده با دارنده اصلی ویزا در اسپانیا را بیشتر بررسی کنیم.

مشاوره رایگان فوری

با ما در ارتباط باشید و سوالات ، ابهامات و نگرانی‌های خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

موسسه مهاجرتی میرداماد مهاجرت را برای شما آسان ، سریع و بدون دغدغه می‌کند.

رزرو مشاوره تخصصی

مشاوره رایگان شیراز 071-91009294

مشاوره رایگان فوری



    شرایط اخذ ویزا همراه اسپانیا

    برای زندگی در این کشور می‌توانید از روش‌های محبوبی مانند تحصیل در اسپانیا استفاده نمایید. اما زمانی که صحبت از همراهی خانواده با شما به میان می‌آید، باید شرایط خاص این درخواست را هم مد نظر داشته باشید. اگر یکی از اعضای خانواده قبلا ویزای D به اسپانیا را برای مقاصد مختلف مانند تحصیل یا کار داشته باشد، مابقی اعضای آن خانواده هم می‌توانند به دریافت ویزای همراه درخواست دهند. این نوع مدارک سریع‌ترین و کارآمدترین گزینه برای مهاجرت خانوادگی به اسپانیا است.

    برای درخواست ویزای همراه خانواده اسپانیا، لازم است ارتباط با یکی از اعضای خانواده که در طول اقامت همراه باشد، تأیید شود. مدارک مهم دیگری که باید برای دریافت این ویزا مد نظر داشته باشید عبارتند از ضمانت مالی، محل اقامت که برای همه اعضای خانواده کافی است و همچنین دعوت‌نامه‌ای که بر اساس آن ویزای D همسر اخذ شده است.

    چه کسانی می‌توانند ویزای همراه اسپانیا را دریافت کنند؟

    مهاجرت به اسپانیا از آن دست مسیرهای جذابی است که افراد زیادی را به خود جلب می‌کند تا برای زندگی در یک کشور جدید به آن فکر کنند. اما مسئله این است که چه کسی می‌تواند برای پیوستن به خانواده خود به اسپانیا نقل مکان کند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سؤال و بررسی وضعیت خود مطابق با شرایط ویزای همراه اسپانیا، نگاهی به لیست زیر داشته باشید.

    • همسر فرد با ازدواج رسمی
    • کودکان صغیر زیر 18 سال
    • کودکان بالای 18 سال که به دلایل سلامتی یا ناتوانی قادر به تأمین هزینه زندگی خود نیستند.
    • فرزند، نوه یا شخص بزرگسالی که شما قیم قانونی او محسوب می‌شوید. به عنوان مثال، شما حضانت قانونی یکی از نوه‌های خود را در اختیار دارید یا سرپرست فردی هستید که معلولیت دارد و نمی‌تواند مستقل زندگی کند.
    • والدین بالای 65 سال (در موارد استثنایی جوان‌تر از این سن) که به دلیل سن و نگرانی‌های سلامتی نمی‌توانند مستقل زندگی کنند.

    همچنین کودکان 18 تا 21 ساله نیز می‌توانند بر اساس ویزای اتحاد خانواده در اسپانیا نقل مکان کنند، مشروط بر اینکه به خانواده خود وابسته بوده و در تحصیلات آکادمیک ثبت نام کرده باشند.

    دریافت ویزا همراه برای اسپانیا از طریق کار

    برای اخذ ویزای همراه این کشور از طریق مهاجرت کاری به اسپانیا، کارفرمای اسپانیایی باید نشان دهد که نیروی کاری ماهر و مورد نیاز او در داخل کشور یافت نمی‌شود و نیاز به استخدام از خارج از اتحادیه اروپا است. بعد از دریافت موفقیت‌آمیز دعوتنامه‌ کاری، فرد مهاجر باید برای اخذ ویزای کار در اسپانیا، شروط مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری اسپانیا ثابت کند.

    یکی از مزیت‌های مهاجرت به عنوان کارمند/کارگر به اسپانیا این است که می‌توانید ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود را به آسانی دریافت کنید. همراهان شما بعد از استقرار در اسپانیا، می‌توانند با دریافت مجوز کار یا تحصیل، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنند یا در مدارس و دانشگاه‌های اسپانیا تحصیلات خود را ادامه دهند.

    دریافت ویزا همراه کشور اسپانیا از طریق کار

    اقامت اعضای خانواده پس از سرمایه گذاری در کشور اسپانیا

    سرمایه گذاری در اسپانیا هم سبب پیوستن خانواده به دارنده ویزای اصلی می‌شود. بعد از گذشت 12 ماه از سرمایه‌گذاری، متقاضیان در زمان تمدید ویزا، قادر به دریافت ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود هستند. باید توجه داشت که دارندگان ویزای طلایی می‌توانند برای تمام فرزندان مجرد خود (بدون محدودیت سنی)، ویزای همراه دریافت کنند. بعد از 5 سال سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا، متقاضی می‌تواند برای خود و اعضای خانواده اقامت دائم اسپانیا را دریافت کند و پس از 5 سال داشتن اقامت دائم هم فرد می‌تواند تابعیت و پاسپورت اسپانیا را دریافت نماید.

    اخذ ویزای همراه اسپانیا از طریق تحصیل

    اسپانیا به افراد مختلف اجازه می‌دهد که در این کشور تحصیلات خود را آغاز کنند یا برای ادامه تحصیلات به این کشور اروپایی مهاجرت کنند. متقاضیانی که مایل هستند در اسپانیا تحصیل کنند باید سطح B1 از زبان اسپانیایی یا از زبان انگلیسی با نمره 6.5 در آیلتس برخوردار باشند. البته حتی پس از رعایت این شروط و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا، سفارت این کشور برای همسر دانشجو ویزای همراه همزمان را همزمان صادر نمی‌کند. دانشجو پس از ورود به اسپانیا و دریافت کارت اقامت، می‌تواند دریافت ویزای همراه برای همسر خود را مد نظر داشته باشد.

    مدت اعتبار ویزای همراه اسپانیا

    مانند ویزای همراه آلمان، ویزای الحاق خانواده در کشور اسپانیا هم تا زمانی که ویزای اقامت متقاضی اصلی اعتبار دارد، معتبر خواهد بود. بنابراین، اگر فرد مهاجر متقاضی الحاق خانواده دارای مجوز اقامت موقت باشد، ویزای الحاق خانواده تا همان تاریخ معتبر است. اگر فرد متقاضی الحاق خانواده دارای مجوز اقامت طولانی مدت یا اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا باشد، ویزای الحاق خانواده در همان تاریخ کارت شناسایی خارجی (TIE) منقضی می‌شود.

    شما می‌توانید به طور مشترک برای تمدید ویزا درخواست دهید. مهم این است درخواست را 60 روز قبل از انقضای اقامت ارسال کنید. همه اعضای خانواده می‌توانند پس از پنج سال زندگی قانونی در اسپانیا، برای اقامت دائم درخواست دهند.

    حق کار و تحصیل برای دارنده ویزای همراه اسپانیا

    به یاد داشته باشید که شرکا (همسران قانونی) و کودکان بالای 16 سال با اخذ ویزای همراه اسپانیا می‌توانند بدون دریافت مجوز اضافی به دنبال کار، اشتغال مستقل یا تحصیل باشند. آنها به طور کلی به مزایای اجتماعی مانند امنیت اجتماعی اسپانیا، سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی و غیره دسترسی خواهند داشت. تحصیل برای همه کودکان زیر 16 سال در این کشور اجباری است. به این ترتیب، آنها می‌توانند در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه تحصیل کنند.

    در شرایطی مشابه ویزای همراه آمریکا، سایر بستگانی که با ویزای الحاق خانواده به شما ملحق می‌شوند، قبل از اینکه بتوانند به طور قانونی در اسپانیا کار یا تحصیل کنند، باید ابتدا یک مجوز معتبر دریافت کنند.

    نمونه ویزاهای اخذ شده

    مدارک لازم جهت دریافت ویزای همراه اسپانیا

    دقیقا مانند زمانی که برای ویزای همراه ایتالیا آماده می‌شوید، برای دریافت ویزا همراه اسپانیا هم باید مستندات زیر را آماده کنید:

    • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی برای ویزا
    • فرم درخواست ویزا که به زبان اسپانیایی کامل شده باشد. این فرم از سایت سفارت اسپانیا در کشور شما قابل دانلود است.
    • دو عکس رنگی در پس‌زمینه ضد نور
    • بیمه سفری با حداقل پوشش 30,000 یورو برای هر فرد از اعضای خانواده
    • مدارک مالی که توانایی شما در پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل در اسپانیا را برای خود و خانواده‌تان نشان دهد. این مدارک شامل حساب بانکی، سند مالکیت ملک، سهام، گواهینامه حقوق و درآمد و غیره می‌شود.

    همچنین برای افرادی که به عنوان همراه خانوادگی شما به اسپانیا می‌آیند، مستندات اضافی نیز مورد نیاز است:

    • مستنداتی که رابطه خانوادگی با متقاضی اصلی را اثبات کند، مانند شناسنامه ترجمه شده به زبان اسپانیایی
    • مدارک تحصیلی برای دانشجویان همراه، مانند گواهینامه تحصیلی ترجمه شده به زبان اسپانیایی
    • مدارک کار برای همراهانی که قصد کار در اسپانیا را دارند، مانند گواهینامه کار ترجمه شده به زبان

    اگر مستندات بالا بر اساس شرایط ویزا همراه اسپانیا کافی نباشند، ممکن است متقاضی به ارائه مدارک اضافی دیگری هم نیاز داشته باشد.

    مدارک مورد نیاز برای ویزا همراه کشور اسپانیا

    هزینه ویزای همراه دانشجویی اسپانیا

    هزینه ویزای همراه اسپانیا به ملیت شما بستگی دارد. روش‌های پرداخت برای درخواست ویزای اسپانیا نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در اکثر کشورها، شما باید هزینه را در کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا (هر کجا که درخواست خود را ارسال می‌کنید)، پرداخت نمایید. در نتیجه روش پرداخت هزینه هم به مقررات محلی بستگی دارد.

    مراحل دریافت ویزای همراه دانشجویی اسپانیا

    شخصی که دارای مجوز اقامت اسپانیا است باید کسی باشد که درخواست ویزای الحاق خانواده را آغاز می‌کند. اگر هنوز در کشور خودتان هستید، هنگام درخواست اجازه اقامت، از سفارت اسپانیا در کشور مبدا کمک بخواهید. اگر در اسپانیا هستید، به دفتر خارجیان محلی (local Foreigner’s Office) بروید. در گام اول باید تمام مدارک مورد نیاز اعم از اصل و کپی پاسپورت خود و اعضای خانواده را به همراه کپی از مجوز(های) اقامت، اثبات روابط خانوادگی و اظهار سوگند مبنی بر اینکه با شریک دیگری زندگی نمی‌کنید، ارائه دهید.

    همچنین مدارکی دال بر اشتغال و یا اثبات اینکه می‌توانید خانواده خود را حمایت مالی کنید را هم به همراه گواهی بیمه سلامت در لیست مدارک داشته باشید. در کنار این موارد مدارکی دال بر فضای کافی برای زندگی همه با اعضا (به عنوان مثال یک قرارداد اجاره) هم بسیار ضروری است.

    پس از تأیید درخواست، بستگان شما فقط دو ماه فرصت دارند تا شخصا به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود مراجعه کرده و ویزای همراه اسپانیا را دریافت کنند. این افراد به مصاحبه حضوری در سفارت نیاز دارند و همچنین باید تمامی مدارک ذکر شده را هم ارائه کنند.

    پس از اعطای ویزا توسط مقامات اسپانیایی، بستگان شما فقط سه ماه فرصت دارند تا با این ویزا وارد کشور اسپانیا شوند.

    ملاقات کوتاه مدت با اعضای خانواده در اسپانیا

    این نکته را به یاد داشته باشید که همه افراد قصد ندارند با استفاده از ویزای همراه، زندگی در اسپانیا را شروع کنند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا ممکن است نیاز به درخواست ویزای کوتاه مدت (visado de corta duracion) داشته باشند که تنها برای ملاقات با اعضای خانواده‌ای که در اسپانیا زندگی می‌کنند، صادر می‌شود. این ویزا برای شهروندان کشورهایی که به توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای شینگن نرسیده‌اند، لازم است. بازدیدکنندگان با این ویزا می‌توانند تا 90 روز در یک دوره 180 روزه در منطقه شینگن بمانند، اما نمی‌توانند کار کنند. اگر ویزای شینگن دارید که توسط یکی دیگر از کشورهای شینگن صادر شده است، می‌توانید تا 90 روز از اسپانیا نیز دیدن کنید.

    برای دریافت ویزای کوتاه مدت باید چندین شرط را رعایت کنید، مانند:

    1. ارائه مدرک معتبر بیمه مسافرتی
    2. برنامه سفر رفت و برگشت
    3. اثبات تمکن مالی کافی (100 یورو در روز، با حداقل 900 یورو برای هر نفر بدون در نظر گرفتن مدت زمان مورد نظر برای اقامت)

    به یاد داشته باشید که هزینه این ویزا برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو است. با این حال، هزینه‌ها می‌تواند بسته به عوامل دیگری مانند هدف از بازدید و ملیت شما متفاوت باشد.

    موقعیت های مهاجرتی برتر

    مدت زمان پردازش ویزا همراه اسپانیا

    مدت پردازش ویزای کوتاه مدت اسپانیا معمولا تا 15 روز کاری می‌تواند طول بکشد. با این حال، بستگی به شرایط ویژه شما، این دوره ممکن است تا 30 روز هم به زمان نیاز داشته باشد. ضمنا در موارد نادر و استثنایی، مدت زمان پردازش ویزای همراه اسپانیا حتی می‌تواند تا 60 روز هم افزایش یابد. این مسئله به این دلیل است که احتمالا سفارت‌ اسپانیا نیاز به مشورت با کنسولگری‌های شینگن را مد نظر دارد.

    شرایط پس از ورود اعضای خانواده به اسپانیا

    هنگامی که اعضای خانواده با استفاده از ویزای همراه دانشجویی اسپانیا وارد این کشور می‌شوند، یک ماه فرصت دارند تا به یک دفتر ثبت اسناد بروند و کارت شناسایی خارجی (TIE) را با شماره شناسایی خارجی (NIE) دریافت کنند. در اصل آنها باید به عنوان مقیم در padrón ثبت نام نمایید. در این کشور برای دریافت شماره تأمین اجتماعی برای بستگان خود، می‌توانید با Tesoreria General de la Seguridad Social (TGSS) تماس بگیرید. همچنین اداره تأمین اجتماعی محلی خود (Oficina del Instituto Nacional de Seguridad Social) را در وب‌سایت دولت پیدا کنید.

     مسئولیت‌های دارندگان ویزای همراه در کشور اسپانیا

    با این مدارک، خانواده شما می‌توانند برای کارت سلامت TSI که مراقبت‌های بهداشتی عمومی در اسپانیا را پوشش می‌دهد، درخواست دهند. اگر واجد شرایط سیستم بهداشت عمومی نباشند، می‌توانند بیمه خصوصی دریافت کنند.

    شرایط اعتراض به ریجکت شدن ویزای همراه اسپانیا

    این احتمال وجود دارد که درخواست ویزای خانوادگی در اسپانیا رد شود. اگر درخواست شما برای ویزای الحاق خانواده ریجکت شد، می‌توانید به تصمیم دولت اعتراض کنید. برای این کار باید فرم درخواست را در آژانس یا سفارت اسپانیا در کشور خود تکمیل کنید. این کار به شما امکان می‌دهد توضیح دهید که چرا با این تصمیم موافق نیستید.

    هنگامی که سفارت درخواست تجدید نظر را بررسی کرد، درخواست ویزا مجددا اعطا یا رد می‌شود. اگر ظرف یک ماه از تاریخ درخواست تجدیدنظر خود پاسخی کتبی دریافت نکردید، باید تصمیم دولت برای رد درخواست را قطعی بدانید. با این حال، می‌توانید درخواست تجدید نظر دیگری ارائه دهید، اما درخواست شما باید به دادگاه‌های اسپانیا ارسال شود و به وکیل نیاز دارید.

    سخن پایانی

    در این مقاله سعی داشتیم شما را با ویزای همراه اسپانیا آشنا کنیم. این نوع ویزا به اعضای درجه 1 خانواده و وابستگان شما اجازه می‌دهد که در طول مهاجرت شما را همراهی کنند. به یاد داشته باشید که صرف دریافت ویزای همراه سبب اخذ اقامت دائم اسپانیا نمی‌شود. اما راهکار مناسبی برای شروع این نوع درخواست است. مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در تمامی مراحل دریافت ویزای وابسته یا الحاق خانواده به اسپانیا، به شما مشاوره می‌رسانند تا از آسان‌سازی این فرآیند برای شما و خانواده‌تان اطمینان حاصل کنند. برای استفاده از خدمات ما در این زمینه، کافی است از راه‌های ارتباطی معرفی شده استفاده کنید.

    سوالات متداول

    چقدر طول می‌کشد تا ویزا همراه اسپانیا صادر شود؟

    متوسط مدت پردازش برای درخواست این نوع ویزا حدود 2 تا 3 ماه است.

    چه هزینه‌هایی برای اخذ ویزای همراه اسپانیا وجود دارد؟

    هزینه‌های پیش رو شامل هزینه ثبت درخواست ویزا حدود 80 یورو و هزینه خدمات کنسولی حدود 27.20 یورو است.

    آیا برای تحصیل در اسپانیا با ویزای همراه نیاز به مجوز تحصیل جداگانه داریم؟

    خیر. صاحبان ویزای همراه در این کشور می‌توانند بدون نیاز به مجوز تحصیل جداگانه در مؤسسات آموزشی اسپانیا ثبت‌نام نمایند.

    مقالات مرتبط

    ویزای همراه اسپانیا

    ویزای همراه اسپانیا

    اگر برای تحصیل یا کار به اسپانیا می‌روید، هر کدام از اعضای خانواده شما می‌توانند برای ویزای همراه اسپانیا که با نام ویزای وابسته (Dependent Visa) هم شناخته شده، درخواست دهند. ویزای وابسته فقط برای همسران و یا فرزندان صادر...

    مقایسه روش‌های مهاجرت به آلمان و اسپانیا

    مقایسه روش‌های مهاجرت به آلمان و اسپانیا

    اسپانیا و آلمان دو مورد از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت هستند که هرکدام مزایا و معایب خاصی خود را دارند. آلمان و اسپانیا با وجود اینکه جزو کشورهای اتحادیه اروپا هستند، اما بافت شهری، تاریخ، فرهنگ، اقتصاد، شرایط تحصیل و...

    اخذ تابعیت و شهروندی اسپانیا

    اخذ تابعیت و شهروندی اسپانیا

    آیا می‌دانستید با اخذ تابعیت کشور اسپانیا به طور خودکار شما هم جزئی از شهروندان اتحادیه اروپا محسوب می‌شوید؟ آیا می‌دانستید در کشور اسپانیا در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی هزینه‌های زندگی ارزان‌تر هستند؟ آیا می‌دانستید نظام آموزشی و...

    نظرات کاربران